همانطور که احتمالا می دانید، امروز تجارت را بیشتر از هر چیز با بازی مدل کرده و برای تجزیه و تحلیل بازار هم از ” تئوری بازی ها ” استفاده می کنند.

 

(خلاصه تئوری بازیها این است که اصولا در بازی، برد و باخت شما ، فقط وابسته شرایط و اقدامات شما نیست و علاوه بر کارها و اقدامات خودتان به اقدامات رقیب شما ، شرایط بازی و … هم بستگی دارد.)

 

در بسیاری از بازی ها و ورزش ها – از جمله فوتبال – برد هر تیم را ۲ عامل مهم تعیین خواهد کرد : ” استراتژی ” و “ تاکتیک “. استراتژی درواقع طرح و نقشه شما برای بازی و تاکتیک ، ابزار و نحوه اجرای استراتژی است. مثلا در فوتبال ارنج تیمی  ۴ – ۴ – ۲ یک استراتژی و نحوه اجرای ترکیب تیمی ، پاسكاری و بازی گروهی تاکتیک است.

 

هدف این تصویر پس زمینه ایجاد این سوال در ذهن شماست:

استراتژی بازاریابی من چقدر موثر است؟

 

 

(تصویر در ابعاد ۱۰۸۰ * ۱۹۲۰ می باشد.)

استراتژی بازاریابی من چقدر موثر است؟

استراتژی بازاریابی من چقدر موثر است؟


محمدرضا زمانی

سلام. محمدرضا زمانی هستم، عضو گروه یاکوپ، علاقه مند به مباحث مربوط به مدیریت و توسعه کسب و کار. سعی می کنم نکات جدیدی رو که یاد میگیرم اینجا با شما به اشتراک بگذارم.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *