همانطور که احتمالا می دانید، امروز تجارت را بیشتر از هر چیز با بازی مدل کرده و برای تجزیه و تحلیل بازار هم از ” تئوری بازی ها ” استفاده می کنند.
(خلاصه تئوری بازیها این است که اصولا در بازی، برد و باخت شما ، فقط وابسته شرایط و اقدامات شما نیست و علاوه بر کارها و اقدامات خودتان به اقدامات رقیب شما ، شرایط بازی و … هم بستگی دارد.)
در بسیاری از بازی ها و ورزش ها – از جمله فوتبال – برد هر تیم را ۲ عامل مهم تعیین خواهد کرد : ” استراتژی ” و “ تاکتیک “. استراتژی درواقع طرح و نقشه شما برای بازی و تاکتیک ، ابزار و نحوه اجرای استراتژی است. مثلا در فوتبال ارنج تیمی ۴ – ۴ – ۲ یک استراتژی و نحوه اجرای ترکیب تیمی ، پاسكاری و بازی گروهی تاکتیک است.
هدف این تصویر پس زمینه ایجاد این سوال در ذهن شماست:
استراتژی بازاریابی من چقدر موثر است؟
(تصویر در ابعاد ۱۰۸۰ * ۱۹۲۰ می باشد.)